Google Ad Grants use among NGOs in Czech Republic

Thesis title: Využitie Google Ad Grants neziskovými organizáciami v Českej republike
Author: Šľachtová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šíma, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá využívaním programu Google Ad Grants neziskovými organizáciami v Českej Republike. Hlavným cieľom je zistiť aký je prístup neziskových organizácií k online marketingu, aké je povedomie českých neziskových organizácií o existencii programu Google Ad Grants, aký je ich prístup k správe účtov Ad Grants a pre aké segmenty neziskového sektoru je program určený. Výskum prebehol v dvoch častiach. Kvalitatívna časť, ktorá skúmala názory šiestich expertov prebehla formou pološtruktúrovaných rozhovorov. Kvantitatívna časť prebehla prostredníctvom online dotazníkového šetrenia medzi 266 vybranými neziskovými organizáciami. Výsledky výskumu naznačujú, že online marketing tvorí stále menšiu časť marketingových aktivít neziskových organizácií. Povedomie o Ad Grants v Českej republike je pomerne malé. Vhodnosť využitia programu neovplyvňuje segment pôsobenia, ale skôr obsah webu, konkurencia a možnosť zaistenia správcu účtu.
Keywords: online marketing neziskových organizácií; reklama vo vyhľadávacej sieti; PPC reklama; Google Ad Grants
Thesis title: Využití Google Ad Grants neziskovými organizacemi v České republice
Author: Šľachtová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šíma, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využíváním programu Google Ad Grants neziskovými organizacemi v České republice. Hlavním cílem je zjistit, jaký je přístup neziskových organizací k online marketingu, jaké je povědomí českých neziskových organizací o existenci programu Google Ad Grants, jaký je jejich přístup ke správě účtů Ad Grants a pro jaké segmenty neziskového sektoru je program určen. Výzkum proběhl ve dvou částech. Kvalitativní část, která zkoumala názory šesti expertů, proběhla formou polostrukturovaných rozhovorů. Kvantitativní část proběhla prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi 266 vybranými neziskovými organizacemi. Výsledky výzkumu naznačují, že online marketing tvoří stále menší část marketingových aktivit neziskových organizací. Povědomí o Ad Grants v České republice je poměrně malé. Vhodnost využití programu neovlivňuje segment působení, ale spíše obsah webu, konkurence a možnost zajištění správce účtu.
Keywords: Google Ad Grants; online marketing neziskových organizací; PPC reklama; reklama ve vyhledávací síti
Thesis title: Google Ad Grants use among NGOs in Czech Republic
Author: Šľachtová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Šíma, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis analyses the use of Google Ad Grants program among NGOs in Czech Republic. The goal of the thesis is to determine the approach of Czech NGOs towards online marketing, find out what is the awareness of Czech NGOs about the exitance of Google Ad Grants, how they approach managing the Ad Grants accounts, and in what non-profit sectors NGOs can make use of this program. The research was divided into two parts. The qualitative research analyzing the opinions of six professionals was done by the form of semi-structured interviews. For quantitative research 266 Czech NGOs took part in the online survey. The results of the research show that online marketing still accounts for a small part of NGOs' marketing activities. The awareness of Google Ad Grants in the Czech Republic is relatively small. The suitability of the program is not based on the segment of NGO, but rather on the website content, competition, and ability to ensure an account administrator.
Keywords: online marketing in NGOs; PPC ads; Google Ad Grants; search ads

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71590/podrobnosti

Files for download

    Last update: