Impact of national culture on the evaluation of the quality of accommodation services

Thesis title: Vplyv národnej kultúry na hodnotenie kvality ubytovacích služieb
Author: Kladivíková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Nádvorníková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa venuje zákazníckej spokojnosti v medzinárodnom kontexte. Jej cieľom je preskúmať, ako jednotlivé kultúrne predispozície ovplyvnia zákaznícke hodnotenie spokojnosti so službou v kontexte hotelových služieb. Ako model využíva Hofstedeho typológiu kultúr a na jej základe zisťuje vplyv každej dimenzie na celkovú spokojnosť s pobytom. Táto práca využíva vzorky údajov o spokojnosti zákazníkov ubytovacích jednotiek z 31 krajín získaných z internetových stránok spoločnosti Booking.com.
Keywords: spotrebiteľské správanie; kultúrne predispozície; hodnotenie kvality služieb; zákaznícka spokojnosť
Thesis title: Impact of national culture on the evaluation of the quality of accommodation services
Author: Kladivíková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Nádvorníková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with customer satisfaction in an international context. It aims to explore how individual cultural predispositions will affect customer satisfaction assessments in the context of hotel services. As a model, it uses Hofstede's typology of cultures to determine the impact of each dimension on overall satisfaction with the stay. This work uses a sample of customer satisfaction data for accommodation units from 31 countries from the Booking.com website.
Keywords: consumer behavior; cultural predispositions; quality evaluation of services; customer satisfaction
Thesis title: Vliv národní kultury na hodnocení kvality ubytovacích služeb
Author: Kladivíková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Nádvorníková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje zákaznické spokojenosti v mezinárodním kontextu. Jejím cílem je prozkoumat, jak jednotlivé kulturní predispozice ovlivní zákaznické hodnocení spokojenosti se službou v kontextu hotelových služeb. Jako model využívá Hofstedeho typologii kultur a na jejím základě zjišťuje vliv každé dimenze na celkovou spokojenost s pobytem. Tato práce využívá vzorku údajů o spokojenosti zákazníků ubytovacích jednotek z 31 zemí získaných z internetových stránek společnosti Booking.com.
Keywords: spotřebitelské chování; kulturní predispozice; hodnocení kvality služeb; zákaznická spokojenost

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71564/podrobnosti

Files for download

    Last update: