Proposal of marketing strategy for Freshcut start-up

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro start-up Freshcut
Author: Tochjan, Aramis
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii pro start-up Freshcut, prémiové pánské holičství s možností zapůjčení pánské business casual módy v České republice. V teoretické části se vychází z dosavadních poznatků marketingových metod a nástrojů, které jsou dále využity v metodologické a praktické části. Důraz je kladen na online marketing, především na jednotlivé nástroje inbound marketingu a jejich formy. V praktické části jsou aplikovány získané znalosti, na jejichž základě je provedena analýza marketingového mixu, která slouží v závěru diplomové práce k vytvoření návrhu finální podoby konkrétní marketingové strategie a použití vhodných nástrojů odpovídajících potřebám start-upu Freshcut.
Keywords: marketingová strategie; inbound marketing; start-up; marketingový mix; freshcut
Thesis title: Proposal of marketing strategy for Freshcut start-up
Author: Tochjan, Aramis
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to propose a marketing strategy for Freshcut start-up, premium barbershop with the possibility of lending men business casual fashion in the Czech Republic. The theoretical part is based on current knowledge of marketing methods and tools, which are further used in the methodological and practical part. The emphasis is put on online marketing, especially on particular inbound marketing tools and their forms. In the practical part, the acquired knowledge is applied, on the basis of which the analysis of the marketing mix is carried out, which serves in the conclusion of the diploma thesis to create a proposal for the final form of a specific marketing strategy and use of appropriate tools corresponding with the needs of Freshcut start-up.
Keywords: start-up; marketing strategy; inbound marketing; marketing mix; freshcut

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71557/podrobnosti

Files for download

    Last update: