A proposition of marketing plan for the Kamenice Brewery

Thesis title: Návrh marketingového plánu Pivovaru Kamenice
Author: Strádal, Radek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se věnuje tématu marketingu v oblasti pivovarnictví, přičemž hlavním cílem bude navrhnout vhodný marketingový plán Pivovaru Kamenice s ohledem na jeho podnikové cíle. Práce bude rozdělena do dvou částí, přičemž část první bude teoretická, část druhá praktická. Teoretická část poskytne východiska pro část praktickou za účelem vysvětlení a přiblížení analýz a metod, které budou následně použity v praktické části. V druhé části bude nezbytné provést průzkum daného trhu, ve kterém pivovar Kamenice působí. K objasnění důležitých skutečností, které mají vliv na podnik, poslouží PEST analýza a Porterův model pěti sil. Pozornost bude věnována také současnému marketingovému mixu a provedení segmentace trhu, targetingu a positioningu. Výsledky práce v podobě navrhovaných opatření a akčního plánu s odhadovaným rozpočtem budou přínosné zejména pro Pivovar Kamenice, kterému tato práce do jisté míry pomůže upravit určité činnosti v oblasti marketingu a zlepšit díky tomu postavení na trhu. Mezi otázky, které tato práce zodpoví patří: Jakým způsobem se podnik odlišuje od konkurence? Jaké jsou silné a slabé stránky podniku a jaké jsou jeho příležitosti a hrozby? Jakým způsobem by mohl podnik prostřednictvím marketingu dosáhnout svých cílů a jaké konkrétní kroky musí podstoupit a na co se primárně zaměřit?
Keywords: pivovarnictví; marketingový plán; minipivovar; marketing
Thesis title: A proposition of marketing plan for the Kamenice Brewery
Author: Strádal, Radek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with the topic of marketing in the field of brewing, while the main goal will be to design a suitable marketing plan for the Kamenice Brewery with regard to its corporate goals. The work will be divided into two parts, the first part will be theoretical, the second practical. The theoretical part will provide the basis for the practical part in order to explain and approach the analyzes and methods, which will then be used in the practical part. In the second part, it will be necessary to conduct a survey of the market in which Kamenice brewery operates. The PEST analysis and Porter's five forces model will serve to clarify important facts that affect the company. Attention will also be paid to the current marketing mix and the implementation of market segmentation, targeting and positioning. The results of the work in the form of proposed measures and an action plan with an estimated budget will be particularly beneficial for the Kamenice Brewery, to which this work will to some extent help to adjust certain marketing activities and improve market position. Among the questions that this work will answer are: How does a company differ from the competition? What are the strengths and weaknesses of the company and what are its opportunities and threats? How could a company achieve its goals through marketing and what specific steps does it have to take and what should it focus primarily on?
Keywords: marketing; brewing; mini-brewery; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71410/podrobnosti

Files for download

    Last update: