Analysis of marketing communication of agency

Thesis title: Analýza marketingové komunikace agentury
Author: Maytner, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kostroun, Kryštof
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou komunikaci agentury. Cílem je zhodnotit přizpůsobení se na nouzový stav v rámci přechodu svých dosavadních aktivit na digital marketing prostřednictvím sociálních sítí a navrhnout doporučení pro monitoring příležitostí. V teoretické části jsou definovány pojmy týkající se marketingové agentury, zejména event marketingu, komunikačního mixu, marketingového trychtýře a digitální komunikace. Obsahem praktické části je představení společnosti EverWhere s.r.o. včetně dosavadních online nástrojů a online projektů. Dále na základě analýzy současné situace vytvořím doporučení, které předám managementu agentury.
Keywords: Agentura; Marketingová komunikace; Event marketing; Digital marketing
Thesis title: Analysis of marketing communication of agency
Author: Maytner, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kostroun, Kryštof
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with marketing communication of the agency. Its aim is to evaluate the agency's adaptation to an emergency as part of the transition of its existing activities to digital marketing through social networks and to propose recommendations for monitoring opportunities. The theoretical section explains basic concepts related to marketing agency, especially event marketing, communication mix, marketing funnel and digital communication. In the practical section is introduce EverWhere s.r.o. with online tools and online projects. Then I create recommendation for agency management, which is based on process analysis.
Keywords: Agency; Event marketing; Marketing communication; Digital marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 8. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 15. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70242/podrobnosti

Files for download

    Last update: