Gamification in Human Resources

Thesis title: Gamifikace v řízení lidských zdrojů
Author: Kyniv, Nataliya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Gamifikace je použití herních prvků a technik herního designu v jiných než herních kontextech. Hlavním cílem této diplomové práce je průzkum možností gamifikace a jejího využití v procesu náboru, motivace a vzdělávání zaměstnanců pomoci případových studií firem a následná analýza těchto nástrojů. Na začátku práce se vymezí pojem gamifikace z akademického hlediska. Zaměří se na vysvětlení role a funkce gamifikace v náboru, motivování a vzdělávání zaměstnanců.V praktické části jsou představené devět různých příkladů gamifikace pro vymezené oblasti HR. Následně tyto případové studie jsou analyzované z hlediska hlavních elementů gamifikace spolu s jejich hlavními parametry, výhodami, nevýhodami. Závěrem je představená SWOT analýza gamifikace pro pochopení podstaty tohoto jevu.
Keywords: nábor; Gamifikace; vzdělavání zaměstnanců; motivace; HR
Thesis title: Gamification in Human Resources
Author: Kyniv, Nataliya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Gamification is the use of game elements and game design techniques in non-game contexts. The main goal of this thesis is to explore the possibilities of gamification and its use in the process of recruitment, motivation and education of employees with the help of case studies of companies and subsequent analysis of these tools. At the beginning of the work, the concept of gamification is defined from an academic point of view. It will focus on explaining the role and function of gamification in recruitment, motivation and training of employees.In the practical part, nine different examples of gamification for defined areas of HR are presented. Subsequently, these case studies are analyzed in terms of the main elements of gamification along with their main parameters, advantages, disadvantages. Finally, a SWOT analysis of gamification is presented to understand the nature of this phenomenon.
Keywords: Gamification; HR; recruitment; employee training; motivation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2018
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67616/podrobnosti

Files for download

    Last update: