Nation branding: The Comparison of the Institutional Provision in the Czech Republic and in Estonia

Thesis title: Nation branding: Komparace institucionálního zajištění v ČR a v Estonsku
Author: Marešová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje konceptu nation brandingu a komparuje institucionální zajištění nation brandingu v České republice a v Estonsku. Teoretická část stanoví oblasti nation brandingu, aktéry nation brandingu a postupy při tvorbě brandingových kampaní. Teoretická část dále definuje indexy sloužící k měření image a síly značky národů. Praktická část se soustředí na přístupy k nation brandingu v České republice a v Estonsku. Práce využívá kvalitativního výzkumu založeného na analýze dokumentů a na případových studiích. Práce nejprve analyzuje institucionální zajištění a vzniklé brandingové koncepty v obou zemích zvlášť a následně provádí komparaci. Cílem práce je stanovení možností a mezí nation brandingu ČR ve vztahu k existujícím praktikám Estonska v této oblasti.
Keywords: nation branding; značka národa; image národa; positioning značky národa
Thesis title: Nation branding: The Comparison of the Institutional Provision in the Czech Republic and in Estonia
Author: Marešová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor‘s thesis focuses on the concept of nation branding and carries out a comparison of the institutional provision of nation branding in the Czech Republic and in Estonia. The theoretical part of the thesis determines the spheres of nation branding, nation branding’s actors and the processes of creating a nation branding campaign. The part also defines indexes used for measuring a country’s image and the strength of its nation brand. The practical part of the thesis analyzes the approach to nation branding in the Czech Republic and in Estonia. The thesis uses qualitative research methods, specifically the document analysis and case studies. Firstly, the thesis performs an analysis of the institutional provision of nation branding and the yet created branding concepts in each country individually. Secondly, it performs a comparison of the indicated. The aim of the thesis is to determine the possibilities and limits of the Czech Republic’s nation branding based on the existent practices of Estonia in this field.
Keywords: nation branding; nation brand; nation's image; nation brand positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 1. 2020
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73147/podrobnosti

Files for download

    Last update: