Digital marketing communication strategy of the Centre for Architecture and Metropolitan Plannning

Thesis title: Strategie digitální marketingové komunikace Centra Architektury a Městského plánování
Author: Lai, My Linh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza komunikační strategie vybrané příspěvkové organizace se zaměřením na digitální marketing a sociální média. Práce se zabývá sociálními médii a webovými stránkami, které organizace využívá jako nástroj k marketingové komunikaci a analyzuje její úspěšnost. Teoretická část je věnována charakteristice internetového marketingu, marketingové komunikaci sociálních médií, tvorbě strategie a konkrétního obsahu. Kapitoly jsou věnovány také principům fungování Facebooku a Instagramu. Praktická část je zaměřena na analýzu aktivit na sociálních médiích a ohodnocení přístupu ke tvorbě strategie vybrané organizace. Výstupem praktické části je analýza komunikační strategie na sociálních médiích a vyhodnocení zda je využit veškerý potenciál, který sociální média poskytují.
Keywords: Digitální marketing; Internetový marketing; Marketing sociálních médií
Thesis title: Digital marketing communication strategy of the Centre for Architecture and Metropolitan Plannning
Author: Lai, My Linh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this bachelor thesis is to analyze the communication strategy of a selected contributory organization with a focus on digital marketing and social media. The thesis deals with social media and websites, which the organization uses as a tool for marketing communication and analyzes its success. The theoretical part is devoted to the characteristics of internet marketing, marketing communication of social media, the creation of strategy and specific content. There are also chapters devoted to the principles of Facebook and Instagram. The practical part is focused on the analysis of activities on social media and evaluation of the approach to creating a strategy of a selected organization. The output of the practical part is an analysis of the communication strategy on social media and evaluation of whether all the potential that social media provides is used.
Keywords: Digital Marketing; Internet Marketing; Social Media Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72675/podrobnosti

Files for download

    Last update: