Proposal of Marketing Communication for Family Farm

Thesis title: Návrh marketingové komunikace pro rodinnou farmu
Author: Váňová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vypracování marketingové komunikace pro rodinnou farmu, která se zabývá pěstováním lokálních plodin, chovem dobytka a následným prodejem vlastních výrobků. Cílem práce je zmapovat, jak nejlépe nastavit marketingovou komunikaci pro efektivní oslovení cílové skupiny zákazníků. Teoretická část popisuje jednotlivé koncepty a oblasti marketingu, které jsou nezbytné pro vytvoření marketingové strategie. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty. Na základě teoretických poznatků a výsledků z výzkumu je následně navrhnuta marketingová strategie.
Keywords: marketingová strategie; marketingový mix; rodinná farma; lokální produkty
Thesis title: Proposal of Marketing Communication for Family Farm
Author: Váňová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis focuses on the development of marketing communication for a family farm. This family farm business runs the cultivation of local crops, cattle breeding and the subsequent sale of their own products. The aim of this study is to map how to set up best marketing communication in order to effectively address the target group of customers. The theoretical part of this study describes the various concepts and areas of marketing that are necessary to create an effective marketing strategy. The practical part of this study contains qualitative research in the form of in-depth interviews with the selected sample respondents. Based on theoretical knowledge and, results of this research study, is proposed marketing strategy.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; local products; family farm

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72414/podrobnosti

Files for download

    Last update: