Strategic analysis in company Crystal BOHEMIA a. s

Thesis title: Strategická analýza společnosti Crystal BOHEMIA, a.s
Author: Zalertsev, Ivan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Mikan, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou vybraného podniku, kterým se stal český výrobce produkce z olovnatého křišťálu Crystal BOHEMIA a. s. sídlící v Poděbradech od roku 2008. Společnost je světově známá jako nositel bohatých tradic v oblasti výroby broušeného křišťálu a díky tomu vyváží více než 90 % své produkce do zahraničí. Práce má za cíl identifikaci příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek na základě výsledků strategické analýzy. Dílčím cílem je zpracování návrhu na posílení pozice podniku na trhu a zlepšení její vnitropodnikových procesů. Teoretická část práce shrnuje podklady pro provedení dílčích analýz v praktické části. V rámci strategické analýzy Crystal BOHEMIA a. s. se pozornost věnuje analýze makrookolí, mikrookolí a vnitřních zdrojů a schopností podniku. Na konci práce výsledky provedených analýz jsou shrnuty do SWOT podoby pro lepší přehled silných a slabých stránek jakož i příležitostí a hrozeb. Tyto výsledky taktéž slouží podkladem pro vypracování návrhů a doporučení pro vybranou firmu.
Keywords: Analýza okolí; Crystal BOHEMIA a. s.; Strategická analýza
Thesis title: Strategic analysis in company Crystal BOHEMIA a. s
Author: Zalertsev, Ivan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Mikan, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the strategic analysis of a selected company, which became a Czech producer of lead crystal Crystal BOHEMIA a. s. based in Poděbrady since 2008. The company is world- famous as a bearer of rich traditions in the production of cut crystal and thanks to that it exports more than 90 % of its production abroad. The aim of this thesis is to perform a strategic analysis and define the main opportunities and threats to the company. The partial goal is to develop a proposal to strengthen the company's position in the market and improve its internal business processes. The theoretical part of the thesis summarizes the data for performing partial analyzes in the practical part. As part of the strategic analysis of Crystal BOHEMIA a. s. attention is paid to the analysis of macroenvironment, microenvironment and internal resources and capabilities of the company. At the end of the thesis, the results of the analyzes are summarized in a SWOT form for a better overview of strengths and weaknesses as well as opportunities and threats. These results also serve as a basis for the development of proposals and recommendations for the selected company.
Keywords: Analysis of the internal environment; Strategic analysis; Crystal BOHEMIA a. s.

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2020
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 19. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72220/podrobnosti

Files for download

    Last update: