Communication strategy and its influence on attendance in selected theaters

Thesis title: Komunikační strategie a její vliv na návštěvnost ve vybraných divadlech
Author: Frydrýnová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza marketingové strategie ve vybraných divadlech, konkrétně analýza marketingové strategie podle jednotlivých prvků marketingového mixu. Divadla, která jsou předmětem výzkumu jsou: Divadlo Karla Hynka Máchy v Litoměřicích, Severočeské divadlo opery a baletu v Ústí nad Labem a Městské divadlo Děčín. Pro naplnění cíle bylo nezbytné čerpat z primárních a sekundárních dat. Primární data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření mezi návštěvníky divadel a sekundární data byla čerpána z veřejně přístupných zdrojů. Na základě zodpovězených výzkumných otázek a SWOT analýz jsou formulována doporučení v rámci marketingového a komunikačního mixu vybraných divadel.
Keywords: marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový mix; marketing kultury
Thesis title: Communication strategy and its influence on attendance in selected theaters
Author: Frydrýnová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is the analysis of marketing strategy in selected theaters, specifically the analysis of marketing strategy according to individual elements of the marketing mix. Theaters that are the subject of this research are Karla Hynka Máchy Theater in Litoměřice, the North Bohemian Opera and Ballet Theater in Ústí nad Labem and the City Theater in Děčín. To achieve this goal it was necessary to draw on primary and secondary data. Primary data were obtained through a questionnaire survey among theater visitors and secondary data were drawn from publicly available sources. Based on the evaluation of research questions and SWOT analysis are formulated recommendations in the marketing and communication mix of selected theaters.
Keywords: marketing strategy; marketing of culture; marketing mix; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 12. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72048/podrobnosti

Files for download

    Last update: