Business model of a company selling clothes for dogs

Thesis title: Business model firmy prodávající oblečení pro psy
Author: Sedláček, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit business model pro podnikatelský nápad. Následně jej za pomocí průzkumu co nejvíce přizpůsobit potřebám a touhám trhu. V teoretické části jsou popsány známé informace z oblastí business modelů, analýzy konkurence či průzkumu trhu. Ten byl prováděn třemi způsoby – online dotazník, analýza reklamní kampaně na internetu a také analýza návštěvnosti webové stránky. Byla tedy vytvořena webová stránka a k ní reklamní kampaň. Výsledky průzkumu vedli k zjištění, že cílová skupina je velmi malá a nemá smysl nyní projekt realizovat. Nicméně v budoucnu se situace a trh může změnit. Získané poznatky také mohou využít již existující firmy pro lepší zacílení na své zákazníky.
Keywords: analýza business modelu; e-shop; průzkum trhu; model Lean Canvas
Thesis title: Business model of a company selling clothes for dogs
Author: Sedláček, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis was to create a business model for a business idea. Subsequently, with the help of the survey, adapt it as much as possible to the needs and desires of the market. The theoretical part describes known information from the areas of business models, competition analysis or market research. This was done in three ways - an online questionnaire, an analysis of an advertising campaign on the Internet and also an analysis of website traffic. So a website and an advertising campaign were created for it. The results of the survey led to the finding that the target group is very small and it makes no sense to implement the project now. However, the situation and the market may change in the future. The acquired knowledge can also be used by existing companies to better target their customers.
Keywords: e-shop; market survey; Lean Canvas model; business model analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 16. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71999/podrobnosti

Files for download

    Last update: