Brand loyalty in the restaurant industry: The importance of total customer benefit

Thesis title: Brand loyalty in the restaurant industry: The importance of total customer benefit
Author: Shumilova, Polina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
This thesis is devoted to the recent trends in building relationships with customers based on forming their loyalty in the restaurant industry. In the work the recent trends and technologies in marketing of restaurant business were defined and the importance of brand in the total process of business development for stimulating growth of sales was emphasized. Based on the conducted survey, the author states out which of the components of total consumer benefit is the most significant in building a brand loyalty in the restaurant industry in Prague. The thesis provides strategies of customer relationship management based on given results.
Keywords: customer benefit; restaurant industry; brand loyalty; marketing
Thesis title: Loajalita ke značce v restauračním průmyslu: význam celkového prospěchu pro zákazníka
Author: Shumilova, Polina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce je věnována současným trendům v budování vztahů se zákazníky na základě utváření jejich loajality v restauračním průmyslu. V práci byly definovány současné trendy a technologie v oblasti marketingu restauračních služeb a byl zdůrazněn význam značky v celkovém procesu rozvoje podnikání pro stimulaci růstu tržeb. Na základě provedeného průzkumu autor uvádí, které ze složek celkového prospěchu pro spotřebitele jsou nejvýznamnější při budování věrnosti značce v restauračním průmyslu v Praze. Diplomová práce poskytuje strategie řízení vztahů se zákazníky na základě daných výsledků.
Keywords: výhoda pro zákazníka; marketing; loajalita značce; restaurační průmysl

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 18. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71891/podrobnosti

Files for download

    Last update: