Product Placement and its Application in Selected Czech film

Thesis title: Product placement a jeho uplatnění ve vybraném českém filmu
Author: Stoklasová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá filmovým product placementu. Jejím cílem je na základě vlastního šetření zjistit vnímání tohoto marketingového nástroje v obecné rovině a následně v souvislosti s konkrétním snímkem. Teoretická část práce představuje pojem product placement a jeho zařazení do marketingového mixu. Dále se zaměřuje na jeho historii, typologii, možnosti umístění a legislativní úpravu. V neposlední řadě se zabývá možnostmi financování filmu v ČR a procesem integrace product placementu do filmu. Praktická část pak obsahuje analýzu užití product placementu ve filmu Ženy v běhu. Součástí této části je kvantitativní výzkum.
Keywords: Komerční komunikace; Product placement; Film; Analýza filmu
Thesis title: Product Placement and its Application in Selected Czech film
Author: Stoklasová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with film product placement. The goal of the thesis is to find out the perception of this marketing tool in general terms a then in connection with a specific film on the basis of its own investigation. The theoretical part of the work presents the concept of product placement and its inclusion in the marketing mix. It also focuses on its history, typology, placement options and legislation. Last but not least, it deals with the possibilities of film financing in the Czech Republic and the process of integrating product placement into film. The practical part contains an analysis of the use of product placement in the film Women on the Run. Part of this part is quantitative research.
Keywords: Product placement; Commercial communication; Film; Film analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71867/podrobnosti

Files for download

    Last update: