Influencer marketing environment in the cosmetic market

Thesis title: Influencer marketing v prostředí kosmetického trhu
Author: Sokačová, Liana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o influencer marketingu a možnostech jeho využití jako nástroje marketingu. Klade si za cíl prozkoumat, jak je influencer marketing vnímán spotřebiteli. Předmětem výzkumu je zejména to, zda spotřebitelé influencerům důvěřují, i přesto, že vědí, že influenceři jsou za propagaci produktu nebo služby finančně ohodnoceni, jak spotřebitelé vnímají influencery propagované kosmetické produkty, či zda má negativní recenze produktu nebo služby nějaký vliv na důvěru spotřebitelů vůči influencerovi. V práci je popsaná tradiční marketingová komunikace, přehled sociálních sítí a influencer marketing v kosmetické oblasti. V praktické části je zpracován dotazník, který odkrývá, jak spotřebitelé vnímají influencera a jak mu důvěřují.
Keywords: Influencer marketing; marketing; influencer; sociální média; Instagram
Thesis title: Influencer marketing environment in the cosmetic market
Author: Sokačová, Liana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is dealing with an influencer marketing and possibilities of its usage as a marketing tool. The objective of my thesis is to explore how the influencer marketing is appreciated by consumers. In particular, the main subject of my research is whether consumers trust influencers even though they know that influencers are financially rewarded for promoting/advertising a product or a service. Next focus is how consumers feel/perceive cosmetic products promoted by influencers and if negative review about a product or a service affects the consumers trust/confidence in the influencer. There is a traditional marketing communication described in my thesis as well as an overview of social networks and an influencer marketing in a cosmetic branch. In the practical part of my thesis there is a questionnaire prepared and evaluated. The results of this help to understand how consumers feel influencer and how they trust him.
Keywords: marketing; influencer; social media; Influencer marketing; Instagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71815/podrobnosti

Files for download

    Last update: