Use of digital marketing tools for stores Bezobalu

Thesis title: Využití digitálního marketingu pro prodejny "Bezobalu"
Author: Honcharova, Kateryna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá především problematikou akvizice digitálního marketingu a efektivního využití jeho nástrojů pro prodejny Bezobalu. Cílem práce je zanalyzovat a zhodnotit internetové aktivity neziskové organizace Bezobalu, která provozuje bezobalové prodejny v Praze, a vypracovat doporučení pro zlepšení jejich účinnosti v online prostředí. Hlavním úkolem je charakterizovat jednotlivé disciplíny digitálního marketingu a ukázat, jak lze efektivně využít nové marketingové trendy, pomocí kterých organizace o sobě zvýší povědomí a zároveň i svou konkurenceschopnost na českém trhu. V první části jsou představena teoretická východiska digitálního marketingu a jeho jednotlivé nástroje, které lze efektivně aplikovat při navržení online marketingové strategie. V praktické části se zabývám analýzou podniku, konkurenčního prostředí, cílovou skupinou a odpovídajícím způsobem komunikace. Jde o velice pečlivě prozkoumané výsledky PPC kampaně, které poskytují lepší vhled do toho, jak moc prospěšná by mohla být podobná kampaň pro podnik v budoucnu. K naplnění cíle bylo provedeno dotazníkové šetření a prozkoumána PPC kampaň. Na základě zjištěných výsledků je navržena celá řada doporučení napříč disciplínami.
Keywords: SEA; zero waste; SEO; PPC reklama; klíčová slova; marketingová komunikace; sociální sítě; bezobalové obchody; Digitální marketing
Thesis title: Use of digital marketing tools for stores Bezobalu
Author: Honcharova, Kateryna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals mainly with the acquisition of digital marketing and the effective use of its tools for Bezobal stores. The aim of this work is to analyze and evaluate the Internet activities of the non-profit organization Bezobal, which operates barrier-free stores in Prague, and to develop recommendations for improving their efficiency in the online environment. The main task is to characterize the individual disciplines of digital marketing and show how new marketing trends can be effectively used, with which the organization will increase awareness of itself and at the same time its competitiveness on the Czech market. The first part presents the theoretical basis of digital marketing and its various tools that can be effectively applied in designing online marketing strategies. In the practical part I deal with the analysis of the company, the competitive environment, the target group and the corresponding way of communication. It is very carefully examined the results of the PPC campaign, which provide insight into how much a similar campaign could be beneficial for the company in the future. To fulfill the goal, a questionnaire survey was conducted and the PPC campaign was examined. Based on the results obtained, a number of recommendations are proposed across the disciplines.
Keywords: keywords, marketing ; zero waste; unpackaged shops; Digital marketing; marketing communication, ; PPC advertising; SEO; SEA; social networks

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2019
Date of submission: 4. 6. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71772/podrobnosti

Files for download

    Last update: