Marketing communication strategy analysis of Vodafone

Thesis title: Analýza marketingové komunikace společnosti Vodafone
Author: Hánová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Cút, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je marketingová komunikace společnosti Vodafone, která v posledních 2 letech prochází výraznými změnami. Práce se zaměřuje na situační a SWOT analýzu společnosti Vodafone, které doplňují výsledky kvantitativního výzkumu. Práce také analyzuje současnou marketingovou komunikaci ve vybraných oblastech na navrhuje strategické kroky marketingové komunikace. Cílem diplomové práce je správně identifikovat kroky, které společnost Vodafone potřebuje udělat k tomu, aby posílila svoji pozici na trhu telekomunikačních služeb v situaci, kdy se velmi dynamicky mění.
Keywords: Marketingová strategie; konvergence; mobilní operátor; telekomunikace; povědomí
Thesis title: Marketing communication strategy analysis of Vodafone
Author: Hánová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Cút, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the diploma thesis is the marketing communication of Vodafone company, which has gone thru significant changes in the last 2 years. The work focuses on the situational and SWOT analysis of Vodafone, which complement the results of quantitative research. The work also analyzes the current marketing communication in selected areas and suggests strategic steps in marketing communication. The aim of the diploma thesis is to correctly identify the steps that Vodafone needs to take in order to strengthen its position in the telecommunications services market in a situation where it is changing very dynamically.
Keywords: Marketing strategy; convergence; mobile operator; telecommunication; awareness

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2019
Date of submission: 25. 8. 2020
Date of defense: 9. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71713/podrobnosti

Files for download

    Last update: