Men and women in advertisement

Thesis title: Muži a ženy v reklamě
Author: Juráň, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koplíková, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá zobrazením mužů a žen v reklamě, jejich stereotypizací, symbolikou, genderem. V první části lehce nastiňuje základní teoretické poznatky, týkající se tohoto problému. Cílem této diplomové práce je podat analýzu a zhodnocení výsledků dosažených při elektronickém dotazování na téma zobrazení mužů a žen v reklamě a také zhodnocení obsahové analýzy televizních reklam z hlediska vyobrazení mužů a žen v reklamách.
Keywords: Gender; Muži a ženy v reklamě; Dotazování
Thesis title: Men and women in advertisement
Author: Juráň, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koplíková, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
This study/essay is engaged in display of men and women in advertisement, common stereotypes, symbolism, genders. Slightly describing essential theory and knowledge of this problem in the first chapter. The aim of this dissertation is analysis and evaluation of results acquired by electronic interviews on the topic of displaying men and women in advertisement and also summarized content analysis of tv commercials in light of picturing/portraying men and women in advertisement.
Keywords: Men and women in commercial; Questioning; Gender

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2008
Date of submission: 31. 1. 2009
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14099/podrobnosti

Files for download

    Last update: