Marketing plan for regional expansion of the Slamák festival

Thesis title: Marketingový plán na regionální expanzi festivalu Slamák
Author: Vyskočilová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Uchytil, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování marketingového plánu na regionální expanzi festivalu Slamák, který zaštiťuje multimediální značka Pigy spadající do skupiny Active Radio a.s. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se vymezuje na základní pojmy a postupy, o ty se následně opírá část praktická. V té je proveden benchmarking pro zjištění vhodného regionu, v němž je následně provedeno dotazníkové šetření, které pomocí kontingenční a frekvenční analýzy odhalí pohled a charakteristiku cílových skupin potenciálních návštěvníků. Na tomto základě je postaven následný marketingový plán, který zahrnuje situační analýzu, marketingové cíle, marketingovou strategii a taktiku a plánování zdrojů. Tato práce výrazně pomůže pro rozhodnutí, zdali se bude festival rozšiřovat do jiného města, či zůstane nadále pouze v Praze.
Keywords: regionální expanze; Marketingový plán; analýza trhu; marketingová strategie; marketingová taktika; event marketing; festival
Thesis title: Marketing plan for regional expansion of the Slamák festival
Author: Vyskočilová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Uchytil, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the bachelor thesis is elaboration of the marketing plan for regional expansion of the festival Slamák which belongs to multimedia brand Pigy that is part of the Active Radio a.s. group. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines basic concepts and procedures of marketing plan which the next part is based on. The practical part begins with benchmarking to identify an appropriate region for expansion, in which a questionnaire survey is conducted. That is analysed using contingency and frequency analysis and then the view and charakteristics of the target group of potential customers are revealed. A marketing plan, which consist situation analysis, marketing goals, marketing strategy and tactics and resource planning, is based on this analysis. The thesis is very significant assistance for decision on whether the festival will expand to another region, or will continue to stay in Prague only.
Keywords: Marketing plan; regional expansion; festival; market analysis; marketing strategy; marketing tactics; event marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71530/podrobnosti

Files for download

    Last update: