Potential of the Czech movies-oriented events for foreigners in Prague

Thesis title: Potenciál promítání českých filmů pro cizince v Praze
Author: Šenfeldová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kochová Roubíčková, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zjistit, zda existuje na trhu pražských kin poptávka pro podnikatelský záměr promítání českých filmů s anglickými titulky a vzdělávacím úvodem pro cizince a zda má tento podnikatelský záměr potenciál uspět v tržním prostředí. V teoretické části je obecně popsána struktura podnikatelského plánu a metody tvorby jeho obsahu. Zároveň jsou tyto zásady aplikovány na oblast kultury. V praktické části jsou pak na pozadí rámce podnikatelského plánu rozebrány veškerá kritéria pro posouzení potenciálu tohoto záměru, jako je především konkurenční výhoda, velikost segmentu, finanční stabilita či přítomnost rizik. Práce došla k závěru, že podnikatelský záměr není vhodný pro tržní prostředí, nicméně zájem cílové skupiny zde je a s určitými modifikace by se projekt uskutečnit mohl.
Keywords: akce v kinech; podnikatelský plán; české filmy; cizinci jako cílová skupina
Thesis title: Potential of the Czech movies-oriented events for foreigners in Prague
Author: Šenfeldová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Kochová Roubíčková, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The present thesis aims to determine the size of market gap on the Prague cinema market for a business plan which involves screening of the Czech movies and brief educational introduction for foreigners. The thesis also assesses whether this business plan has a potential to succeed in a market environment. The theoretical part describes a general structure of the business plan and applies its principles on a culture field. The practical part uses this theoretical framework to evaluate all factors determining the potential of the business plan such as competitive advantage, size of target audience, financial stability or presence of risks. The thesis concludes that the business plan is not suitable for a market environment. Nevertheless, the interest of the target group is tangibly present and the project itself with some modifications has a chance to be realized.
Keywords: business plan; Czech movies; foreigners as a target audience; event cinema

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 8. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71333/podrobnosti

Files for download

    Last update: