Launch of the product on the pharmaceutical market in oncology segment in the Czech Republic

Thesis title: Vstup produktu na farmaceutický trh v onkologickém segmentu v ČR
Author: Hnyková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Okparaigwe, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popis úspěšnosti vstupu léčivého přípravku na farmaceutický trh v onkologickém segmentu z pohledu externího prostředí a z pohledu farmaceutických firem ve srovnání dvou rozdílných diagnóz. Jako kritérium úspěšnosti vstupu je stanovena proléčenost vhodných pacientů pro danou terapii léčivým přípravkem. Teoretická část diplomové práce popisuje procesy před vstupem produktu na farmaceutický trh a také specifika farmaceutického marketingu. Praktická část identifikuje faktory, které ovlivňují preskripci těchto léčivých přípravků, což má na proléčenost přímý dopad. Faktory jsou identifikovány za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a k následnému vyhodnocení dochází pomocí tematické analýzy.
Keywords: preskripce; farmaceutický marketing; onkologický segment; léčivý přípravek; produkt
Thesis title: Launch of the product on the pharmaceutical market in oncology segment in the Czech Republic
Author: Hnyková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Okparaigwe, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this dissertation is to describe the success rate of the entry of a drug to the oncological segment of the pharmaceutical market. This is both from the perspective of external stakeholders and from the internal perspective of pharmaceutical companies using a comparison of two different diagnoses. The prescription rate of the drug is set as the criterion for the successful entry on the market. The theoretical part of the dissertation describes the process required prior to the entry of the drug on the market, as well as the specifics of pharmaceutical marketing. The practical part of the dissertation identifies factors which affect the prescription of the said drugs, which in turn have a direct impact on the prescription rate. The factors are identified using semi-structured interviews and the evaluation of these is through thematic analysis.
Keywords: oncology segment; product; pharmaceutical marketing; prescription; medicinal product

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71191/podrobnosti

Files for download

    Last update: