Design of online marketing communication for online language courses

Thesis title: Návrh marketingové komunikace online jazykových kurzů
Author: Kozhevnikov, Dmitrii
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace online jazykových kurzů českého jazyka. Cílem je zpracovat kompletní analýzu současné marketingové komunikace projektu Czech Annet, a to zejména v online prostředí, a poté na základě získaných dat představit návrh marketingové komunikace. Pro naplnění cílů bakalářské práce bylo stanoveno několik výzkumných otázek a zpracován teoretický základ marketingové komunikace. V praktické časti byly poznatky z časti teoretické aplikovány do praxe, a to pomocí metod 5C, SWOT, podrobně je analyzována současná marketingová komunikace projektu Czech Annet. Nakonec – na základě zjištění z analýzy ukazatelů efektivity a dotazníkového šetření – byl naznačen návrh online marketingové komunikace projektu Czech Annet.
Keywords: Marketingová komunikace; Online jazykové kurzy; Sociální media; Marketing na internetu
Thesis title: Design of online marketing communication for online language courses
Author: Kozhevnikov, Dmitrii
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the issue of marketing communication of online Czech language courses. The aim is to prepare a complete analysis of the current marketing communication of the Czech Annet project, especially in the online environment and then, based on the obtained data, propose a marketing communication plan. In order to fulfill the goals of the bachelor's thesis, several research questions were determined, and the theoretical basis of marketing communication was elaborated. In the practical part, the findings from the theoretical part were applied in practice by using methods 5C, SWOT, the current marketing communication of the Czech Annet project is analyzed in detail. Finally, based on the findings from the analysis of efficiency indicators and a questionnaire survey, the proposal for online marketing communication of the Czech Annet project was indicated.
Keywords: Marketing Communication; Online language courses; Internet marketing; Social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 15. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71132/podrobnosti

Files for download

    Last update: