Importance of e-commerce on the Czech market of dog and cat food

Thesis title: Význam e-commerce na českém trhu krmiv pro psy a kočky
Author: Nguyenová, Thi Kim Anh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vašutová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářská práce je analýza současného stavu e-commerce na českém trhu krmiv pro psy a kočky a předpovědět jeho budoucí vývoj. Teoretická část se věnuje historii elektronického obchodu a jeho současnému rozšíření po celém světě. Je zde rovněž popsán celosvětový trh krmiv pro domácí mazlíčky a nejnovější trendy. Praktická část se zaměřuje na prodej psího a kočičího krmiva na internetu v České republice. V rámci sekundárního výzkumu byla zjištěna velikost trhu, identifikovaly se rozdíly mezi prodejem tradičního obchodu a e-commerce na základě věku zvířete, velikosti plemene, hmotnosti balení, speciálních potřeb a ceny. Následně prostřednictvím hloubkového rozhovoru s experty byla zjištěna vyspělost trhu, dále byla zhodnocena úroveň internetových obchodů a odhadl se další vývoj segmentu.
Keywords: krmivo pro psy; E-commerce; internetový obchod; krmivo pro kočky
Thesis title: Importance of e-commerce on the Czech market of dog and cat food
Author: Nguyenová, Thi Kim Anh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vašutová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyze the current state of e-commerce in the Czech market of dog and cat food and to predict its future development. The theoretical part contains the history of electronic commerce and its current spread around the world. It also describes the global pet food market and its latest trends. The practical part focuses on the sale of dog and cat food on the Internet in the Czech Republic. The secondary research detected the size of the market, identified the differences between the sale of traditional trade and e-commerce were identified based on the age of the animal, the size of the breed, the weight of packaging, special needs and price. Subsequently, through an in-depth interview with experts, the maturity of the market was ascertained, the level of online stores was assessed, and the further development of the segment was estimated.
Keywords: online shop; E-commerce; dog food; cat food

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70808/podrobnosti

Files for download

    Last update: