Innovative business development of a music artist as a brand

Thesis title: Inovatívny business development hudobného umelca ako značky
Author: Mangunda, Linda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Šubrt, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je pomocou nástrojov managementu spracovať inovatívny business development hudobného umelca. Práca prináša rozličné analýzy hudobnej stránky ale i strategickej business stránky na hudobnom trhu Slovenska a zahraničia – analýzu tém kvalitatívneho výskumu pomocou kvalitatívneho dotazníkového šetrenia a následnej obsahovej analýzy kontextuálnych rozhovorov. Prostredníctvom obsahovej analýzy a participačného pozorovania prináša analýzu prostredia hudobného priemyslu, analýzu súčasného stavu hudobného priemyslu a analýzu súčasného prístupu hudobného umelca – THE YOUNIVERSE obohatenú o spider analýzu a SWOT analýzu. Výstupom práce je detailný návod na inovatívny business development hudobného umelca THE YOUNIVERSE prevedený na reálnych situáciách spracovaním prípadovej štúdie, interpretácia výsledkov a odporúčania do budúcna.
Keywords: Hudobný umelec; Artist manager; Business development; Hudobný priemysel
Thesis title: Inovativní business development hudebního umělce jako značky
Author: Mangunda, Linda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Šubrt, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je pomocí nástrojů managementu zpracovat inovativní business development hudebního umělce. Práce přináší různé analýzy hudební stránky ale i strategické business stránky na hudebním trhu Slovenska a zahraničí - analýzu témat kvalitativního výzkumu pomocí kvalitativního dotazníkového šetření a následné obsahové analýzy kontextuálních rozhovorů. Prostřednictvím obsahové analýzy a participačního pozorování přináší analýzu prostředí hudebního průmyslu, analýzu současného stavu hudebního průmyslu a analýzu současného přístupu hudebního umělce - THE YOUNIVERSE obohacenou o spider analýzu a SWOT analýzu. Výstupem práce je detailní návod na inovativní business development hudebního umělce THE YOUNIVERSE převeden na reálných situacích zpracováním případové studie, interpretace výsledků a doporučení do budoucna.
Keywords: Hudební průmysl; Hudební umělec; Artist manager; Business development
Thesis title: Innovative business development of a music artist as a brand
Author: Mangunda, Linda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Špaček, Miroslav
Opponents: Šubrt, Daniel
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis is to process innovative business development of a music artist using management tools. The thesis brings various analyzes of music and strategic business of the music market of Slovakia and abroad – topic analysis of the qualitative research using qualitative survey and qualitative content analysis of contextual interviews. Through content analysis and participant observation brings analysis of the music industry macro environment, analysis of the current state of the music industry and analysis of the current approach of the music artist - THE YOUNIVERSE enriched with the spider analysis and SWOT analysis. The thesis provides a detailed guide to the innovative business development of the music artist THE YOUNIVERSE performed on real situations by processing a case study, interpretation of results and recommendations for the future.
Keywords: Music industry; Music artist; Artist manager; Business development

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2019
Date of submission: 13. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70205/podrobnosti

Files for download

    Last update: