Marketing conception of floorball brand

Thesis title: Marketingová koncepce florbalové značky
Author: Veselý, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Jírů, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavní náplní práce je analýza současného postavení florbalové značky Canadien na českém trhu a na základě výsledků analýz návrh kroků ke zlepšení marketingové koncepce společnosti Charlies and Co., s.r.o. (výhradního distributora značky Canadien v ČR) pro následující období. Teoretická část práce shrnuje poznatky o pojetí marketingu v oblasti sportu, modelu řízeného marketingu ve sportu a základních marketingových nástrojích v této oblasti. Praktická část nejprve analyzuje a segmentuje český florbalový trh a prezentuje výsledky provedeného marketingového výzkumu zaměřeného na hodnocení jednotlivých florbalových značek dle několika kritérií. Nejdůležitější poznatky o trhu a značce následně shrnuje analýza Swot. Závěr práce je věnován návrhu vhodné budoucí strategie značky Canadien a konkrétních kroků pro jednotlivé nástroje marketingového mixu.
Keywords: marketing; marketingový výzkum; analýza trhu; strategie značky
Thesis title: Marketing conception of floorball brand
Author: Veselý, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Jírů, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objektive of this thesis is to analyze the market position of floorball brand Canadien and to suggest improvements for marketing conception of Charlies and Co. company (exclusive distributor of brand Canadien in the Czech Republic). The theoretical part analyses czech floorball market, divides it into different segments and presents the results of marketing research specialized on evaluation of the main floorball brands in the Czech Republic. The most important information about the market and the brand Canadien are summarized in Swot analysis. The end of the thesis is devoted to suggestion of appropriate future brand strategy and concrete steps for each part of the marketing mix.
Keywords: marketing; brand strategy; marketing research; market analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2008
Date of submission: 12. 12. 2008
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14996/podrobnosti

Files for download

    Last update: