he concept and the implementation of the multi-dimensional system of performance measurement and management

Thesis title: Návrh a implementace vícerozměrného systému měření a řízení výkonnosti
Author: Malcharčík, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Menšík, Michal
Opponents: Šoljaková, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací vícerozměrného systému měření a řízení výkonnosti pro distribuční prodejní kanál velkoobchodní společnosti. Navržený systém je založen na principech koncepce Balanced Scorecard čtvrté generace. Práce je rozdělena do čtrnácti kapitol. Prvních pět kapitol představuje teoretické zázemí práce. Následující kapitoly jsou věnovány aplikaci Balanced Scorecard v praxi. Nejprve je představen distribuční prodejní kanál společnosti. V návaznosti na tyto informace je provedena SWOT analýza. Z předchozích výsledků vychází management při sestavení konkrétní budoucnosti pro určení strategie distribuce. Následně je vytvořena strategická mapa. V závěrečných kapitolách je navržen samotný systém měření a řízení výkonnosti Balanced Scorecard a jeho implementace v rámci distribuční služby zkoumané společnosti.
Keywords: SWOT analýza; hodnotový řetězec; strategická mapa; Balanced Scorecard
Thesis title: he concept and the implementation of the multi-dimensional system of performance measurement and management
Author: Malcharčík, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Menšík, Michal
Opponents: Šoljaková, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the design and implementation of multidimensional performance measurement and management system for a distribution channel in a wholesale company. The system is based on the principles of the fourth generation of Balanced Scorecard conception. The thesis is divided into fourteen chapters. The first five chapters introduce the theoretical background of the thesis. The next chapters are presenting aplication of Balanced Scorecard in real life. First, the company's distribution sales channel is introduced. In connection to this information a SWOT analysis has been performed. The management takes the previous result as an important input when shaping the future for the building of the distribution strategy. As a next step, a strategic map is created. In the final chapters, the system of performance measurement and management Balanced Scorecard is desgined and an implementation within the distribution service of the company is made.
Keywords: Balanced Scorecard; Strategy map; SWOT analysis; Value chain

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Managerial Accounting

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2018
Date of submission: 26. 5. 2020
Date of defense: 16. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68184/podrobnosti

Files for download

    Last update: