Political Marketing 4.0: Successful modern campaigns and future development

Thesis title: Politický marketing 4.0: Úspěšné moderní kampaně a pohled do budoucnosti
Author: Řehák, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem politické marketingové strategie použité v moderních úspěšných kampaních. Cílem této práce je porovnat a analyzovat úspěšné kampaně na základě tří krátkých případových studií a na jejich základě shrnout nejdůležitější body, které by mohly pomoci při budování budoucích politických kampaní.
Keywords: politický marketing; marketing 4.0; Babiš; Trump; Brexit; Obama
Thesis title: Political Marketing 4.0: Successful modern campaigns and future development
Author: Řehák, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the topic of political marketing strategy used in modern successful campaigns. The goal of this thesis is to compare and analyse successful campaigns based on three short case studies and summarize most important points, which could help to shape future political campaigns.
Keywords: marketing 4.0; Trump; Babiš; Obama; Brexit; political marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2019
Date of submission: 24. 6. 2020
Date of defense: 15. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70588/podrobnosti

Files for download

    Last update: