Strategy of a chosen company

Thesis title: Strategie vybrané firmy
Author: Sebová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického plánování a řízení se zaměřením na růstové strategie vybrané společnosti TON a.s. Předmětná společnost je českým výrobcem ohýbaného nábytku ze dřeva, který vyváží do 70 zemí napříč světem. Cílem práce je na základě výstupů teoretické části, analýzy trhu dřevěného nábytku, jakož i konkurenční a vnitropodnikové analýzy navrhnout vhodné exportní příležitosti pro společnost TON a.s., případně obecnou modifikaci jejího produktového portfolia. Práce je členěna do čtyř kapitol, z nichž první dvě tvoří část teoretickou. Ta poskytuje východiska pro praktickou část práce. Na základě získaných informací v průběhu práce jsou v závěru formulovány produktové a expanzivní příležitosti pro společnost TON a.s.
Keywords: růstové strategie; TON; design; zahraniční expanze; strategické řízení; strategie; ohýbaný nábytek
Thesis title: Strategy of a chosen company
Author: Sebová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with a strategic planning and management with a focus on growth strategies of the chosen company TON a.s. This company is a Czech producer of bent furniture made of wood which exports to 70 countries worldwide. The aim of the thesis is to propose the most suitable expansion opportunities and modification of the product's portfolio based on the internal and external analysis. The thesis is split into four chapters, the first two of which are theoretical. These provide a basis for the practical part of the thesis. Based on the findings throughout the thesis, product's and expansion opportunities are drawn in the end of the thesis.
Keywords: strategy; foreign expansion; bent furniture; TON; design; strategic management; strategic planning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 8. 2019
Date of submission: 25. 6. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70305/podrobnosti

Files for download

    Last update: