The development of the Italian fashion industry focusing on the brand of Salvatore Ferragamo

Thesis title: Vývoj italského módního průmyslu se zaměřením na značku Salvatore Ferragamo
Author: Sonsini, Sara
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj italského módního průmyslu. Podrobně zkoumá značku Salvatore Ferragamo. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezen italský módní průmysl. Je zde podrobně popsána značka Salvatore Ferragamo, která je následně porovnána s konkurenčními značkami. Praktická část se opírá o rozhovor s bývalou manažerkou pobočky této značky pro Českou republiku. Dalším klíčovým nástrojem pro praktickou část je dotazníkové šetření, které zjišťuje povědomí značky u generace Z a generace Y. Cílem této práce je zjistit, jak by měla značka Salvatore Ferragamo cílit na uvedené generace, jakožto na budoucí zákazníky. Na závěr jsou vyhodnoceny stanovené hypotézy a je poskytnuto doporučení co by mohla tato značka zlepšit, aby dosáhla lepšího povědomí mezi uvedenými generacemi.
Keywords: módní průmysl; generace Z; generace Y; mileniálové; Salvatore Ferragamo
Thesis title: The development of the Italian fashion industry focusing on the brand of Salvatore Ferragamo
Author: Sonsini, Sara
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the development of the Italian fashion industry. It examines the Salvatore Ferragamo brand. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the Italian fashion industry and the Salvatore Ferragamo brand itself. The practical part is based on an interview with the former manager of this brand for the Czech Republic. Another key tool for the practical part is a questionnaire survey, which determines brand awareness in the generation Z and Y. The aim of this work is to find out how the Salvatore Ferragamo brand should target these generations as future customers. The conclusion will recommend what this brand could improve in order to achieve better awareness among these generations.
Keywords: generation Z; generation Y; Salvatore Ferragamo; fashion industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2019
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 9. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69961/podrobnosti

Files for download

    Last update: