Marketing strategy analysis of Inditex company

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Inditex
Author: Butkareva, Ekaterina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Inditex, a její působením na českém trhu. Práce je rozdělená do čtyřech kapitol. První kapitola seznamuje s teoretickými pojmy marketing, marketingová strategie, strategický marketing a seznamuje čtenáře s různými typy marketingových strategií. Ve druhé kapitole je představená společnost a její portfolio značek. Následně ve třetí kapitole je vysvětlen pojem Fast Fashion, který je nedílnou součásti obchodního modelu společnosti Inditex, a je nyní velice důležitý pro společnosti v danem odvětví. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na analýzu současné marketingové strategie společnosti. Do této kapitoly patři PEST a SWOT analýzy. Poslední podkapitola zahrnuje výsledky vlastního marketingového výzkumu ohledně znalosti společnosti Inditex, který byl proveden prostřednictvím dotazníkového setření.
Keywords: Zara Home; Uterqüe; Pull&Bear; Massimo Dutti; Retail; Stradivarius; Oysho; Inditex, ; PEST analýza; SWOT analýza; Fast fashion; Zara; Bershka
Thesis title: Marketing strategy analysis of Inditex company
Author: Butkareva, Ekaterina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company Inditex, and its operation on the Czech market. The thesis is divided into four chapters. The first chapter introduces the theoretical concepts of marketing, marketing strategy, strategic marketing and introduces different types of marketing strategies. The second chapter presents the company and its brand portfolio. Subsequently, the third chapter explains the concept of Fast Fashion, which is an essential part of Inditex's business model and is now very important for companies in the industry. The fourth chapter focuses on the analysis of the current marketing strategy of the company. This chapter includes PEST and SWOT analyzes. The last subchapter includes the results of our own marketing research on Inditex's knowledge, which was conducted through a questionnaire survey.
Keywords: Fast fashion; Zara; Inditex; Oysho; Zara Home; SWOT analysis ; Uterqüe; Pull&Bear; PEST analysis ; Massimo Dutti; Retail; Bershka; Stradivarius

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2019
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70456/podrobnosti

Files for download

    Last update: