Analysis of perception of private labels by millennials

Thesis title: Analýza vnímání privátních značek z pohledu mileniálů
Author: Baliamis, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice privátních značek v maloobchodu a jejich vnímání z pohledu mileniálních spotřebitelů. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit a zanalyzovat vnímání privátních značek mileniálními spotřebiteli, tedy jak takto věkově vymezení spotřebitelé na privátní značky nahlížejí, jak často je kupují, co si myslí o jejich kvalitě a co je motivem k jejich nakupování. K naplnění tohoto cíle dopomůže provedení marketingového výzkumu ve formě dotazníkového šetření, jež bylo provedeno na 204 českých mileniálech. Jako vedlejší cíl si práce stanovuje seznámit čtenáře s osmi nejvýznamnějšími maloobchodními řetězci působícími na českém trhu, s jejich stručnou historií, úspěchy a především detailně portfoliem privátních značek.
Keywords: Maloobchodní řetězce; Mileniálové; Privátní značky; Značka
Thesis title: Analysis of perception of private labels by millennials
Author: Baliamis, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the problematics of private lables in retailing and its perception by millennial shoppers. Main goal of the thesis is to determine and analyse perception of private labels by millennial shoppers, i.e. what shoppers of this age think of private labels, how often do they buy them, what do they think of its quality and what is their motive to buy them. In order to achieve this goal, a marketing research has been carried out in the form of a survey that has been done with 204 Czech millennials. As a secondary goal, the thesis introduces its audience with eight most significant retail chains on the Czech market, its brief history, achievements and especially its private labels portfolio.
Keywords: Private labels; Millennials; Retail chain; Brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2019
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 26. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68664/podrobnosti

Files for download

    Last update: