The Marketing Strategy of Alibaba

Thesis title: The Marketing Strategy of Alibaba
Author: Guo, Changrong
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Alibaba Group, as the world’s largest retailer and e-commerce company, has played a significant role in leading the trend of China’s e-commerce in the past few decades. Alibaba’s marketing strategies are the key factors for Alibaba Group to gain a foothold and grow prosperously in the highly competitive e-commerce market. This thesis uses the situational analysis, including SWOT analysis and Porter's five-force model analysis tools to systematically analyze Alibaba's market environment. Based on this, it summarizes the online, offline, and globalized market strategies of Alibaba and gives a peek into the foreseeable future as well as the recommendations to its further development, and hoping to bring reference value to the actual operation of e-commerce enterprises.
Keywords: Market strategy; Situational analysis; E-commerce; Alibaba
Thesis title: Marketingová strategie společnosti Alibaba
Author: Guo, Changrong
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Alibaba Group jako největší světový maloobchodní a elektronický obchod na světě sehrála v posledních několika desetiletích významnou roli při vedení trendu čínského elektronického obchodu. Marketingové strategie společnosti Alibaba jsou pro Alibaba Group klíčovými faktory, aby si vybudovala pevný základ a prosperovala na vysoce konkurenčním trhu s elektronickým obchodem. Tato práce využívá situační analýzy, včetně nástrojů SWOT analýzy a analýzy pomocí Porterova modelu pěti sil, k systematické analýze tržního prostředí Alibaba. Na základě toho shrnuje on-line, offline a globalizované tržní strategie Alibaba a poskytuje nahlédnutí do předvídatelné budoucnosti, jakož i doporučení k jejímu dalšímu rozvoji, a pokusí se dát referenční hodnotu skutečnému fungování podniků elektronického obchodu.
Keywords: Alibaba; elektronický obchod; tržní strategie; situační analýza

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2018
Date of submission: 27. 6. 2020
Date of defense: 15. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68004/podrobnosti

Files for download

    Last update: