Corporate Identity of Selected Company

Thesis title: Firemní identita vybrané společnosti
Author: Makumbirofa, Vivienne
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout jednotný vizuální styl společnosti Moyo Dental Care s.r.o. na základě teoretických poznatků z oblasti firemního designu a analýzy vizuálních stylů nejcennějších světových značek včetně tvorby grafického manuálu společnosti. Teoretická část práce informuje čtenáře o problematice jednotného vizuálního stylu, jeho místě ve firemní identitě a napojení na hodnotou značky. Praktická část práce analyzuje firemní design nejúspěšnějších světových značek a malý podnik Moyo Dental Care s.r.o. Poznatky získané z teoretické části i z obou analýz jsou pak aplikovány na konkrétním případu zubní ordinace. Výstupem praktické části je tak návrh jednotného vizuálního stylu této firmy s grafickým manuálem, který poslouží zvolené firmě v prezentaci a budování image a značky. Hlavní přínos diplomové práce však bude sada manažerských doporučení k tvorbě firemního designu určena pro majitele malých firem podnikáních v sektoru služeb.
Keywords: firemní identita; firemní design; značka; jednotný vizuální styl
Thesis title: Corporate Identity of Selected Company
Author: Makumbirofa, Vivienne
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the master's thesis is to design a consistent corporate design of the company Moyo Dental Care s.r.o. based on theoretical knowledge in the field of corporate design and analysis of visual styles of the world's most valuable brands, including the creation of a graphic manual of the mentioned company. The theoretical part of the thesis informs the reader about the issue of consistent corporate design, its place in the corporate identity, and the connection to the value of the brand. The practical part of the work analyzes the corporate design of the world's most successful brands and the small company Moyo Dental Care s.r.o. The findings obtained from the theoretical part and from both analyses are then applied to the specific case of the Dental Surgery. The output of the practical part is the design of a consistent visual style of this company with a graphic manual, which will serve the selected company in the presentation and building of image and brand. The main benefit of the thesis, however, is a set of managerial recommendations for creating a corporate design for owners of small businesses in the service sector.
Keywords: corporate identity; corporate design; brand; consistent visual style

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2019
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66562/podrobnosti

Files for download

    Last update: