Event Marketing Management

Thesis title: Event marketing management
Author: Buďárek, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma „Event marketing management“ se zabývá výzkumem efektivnosti komunikace mezi jednotlivými odděleními, které vytváří portfolio eventů vybrané poradenské společnosti. Předmětem výzkumu je event management a to, zdali jsou vybrané eventy organizovány v souladu s marketingovou strategií společnosti. V práci jsou zohledněny dva pohledy na události, tj. manažerský a marketingový, přičemž každý z nich má odlišné cíle. V teoretické části práce je zpracována literární rešerše vědeckých a odborných publikací, které jsou doplněné o interní zdroje společnosti a aktuální internetové zdroje. Tato část se soustředí zejména na marketingové cíle eventů, komunikační strategii a čtyři fáze event managementu, tj. analýzu, plánování, implementaci a evaluaci. V praktické části práce je za pomoci analýzy uvnitř společnosti a strukturovaných rozhovorů s organizátory akcí, vyhodnocena efektivita nastavených procesů a komunikace. Kritické zhodnocení tohoto systémového pojetí je v práci následně využito pro tvorbu vlastního návodu organizace eventu za účelem zefektivnění komunikace mezi jednotlivými odděleními pomocí organizačního nástroje Happenee.
Keywords: management; marketing ; komunikace; efektivnost; event
Thesis title: Event Marketing Management
Author: Buďárek, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis on the topic of ‘Event Marketing Management’ is focused on the research of communication efficiency between three groups of stakeholders from one consulting company creating an event portfolio. The research subject is event management and its comparison with event marketing within the company’s marketing strategy. Two approaches are examined in this thesis, marketing and managerial approach with specific goals. In the theoretical part the analysis of scientific literature and journals is presented, as well as the analysis of internal documents, and relevant online sources. This part focuses mainly on marketing goals, communication strategy and four stages of event management, i.e. analysis, planning, implementation, and evaluation. In the practical part, the internal analysis is presented, as well as the results of interviews with event stakeholders, and efficiency of internal processes and communication. Critical evaluation of the system-based approach to the event marketing management is used for own proposition of event standard manual using the Happenee platform for better communication between the three parties.
Keywords: marketing; management; efficiency; event; communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 7. 2018
Date of submission: 26. 6. 2020
Date of defense: 10. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66429/podrobnosti

Files for download

    Last update: