Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry

Thesis title: Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Author: Allen, Matthew
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The paper covers the history of environmental marketing from its beginnings conception to its current day use. With respect the sports apparel industry, a survey was conducted to gain insight on consumer environmental consciousness and their purchasing habits of environmentally friendly products. Additional in the survey was the consumers' perception of sports apparel brands regarding each brand's environmental friendliness. Comparing these results with the averages of select environmental indices, a company was chosen. This company showed the largest gap between their current, positive environmental efforts and their low perception by the consumers in regards to these efforts. This company then had their current efforts reviewed and suggestions where made on how they could raise their environmentally friendly perception with consumers.
Keywords: Environmental Marketing; Sports Apparel; Brand Perception
Thesis title: Environmentální marketing a vnímání značky v průmyslu sportovních oděvů
Author: Allen, Matthew
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Příspěvek se zabývá historií environmentálního marketingu od jeho počátků po současnost. S ohledem na sportovní oděvní průmysl byl proveden průzkum, jehož cílem bylo získat přehled o povědomí spotřebitelů o životním prostředí a jejich nákupních zvyklostech u výrobků šetrných k životnímu prostředí. V průzkumu bylo dále vnímáno vnímání značek sportovních oděvů spotřebiteli ohledně šetrnosti k životnímu prostředí každé značky. Porovnáním těchto výsledků s průměry vybraných environmentálních indexů byla vybrána společnost. Tato společnost vykázala největší rozdíl mezi jejich současným pozitivním environmentálním úsilím a nízkým vnímáním spotřebitelů v souvislosti s tímto úsilím. Tato společnost poté nechala přezkoumat své současné úsilí a navrhla, jak by mohla zvýšit své ekologické vnímání u spotřebitelů.
Keywords: Environmental Marketing; Brand Perception; Sports Apparel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2019
Date of submission: 30. 6. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69633/podrobnosti

Files for download

    Last update: