Analysis of online marketing strategy in micro enterprise

Thesis title: Analýza online marketingové strategie v mikro podniku
Author: Strejcová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou online marketingové komunikace plzeňskéfirmy zabývající se prodejem autorádií. Výzkum se bude zabývat otázkou, zda existujepřímá souvislost mezi velikostí podniku a rozsahem marketingových aktivit.Teoretická část práce obsahuje literární rešerše, které poskytují přehled o onlinemarketingu v malých a mikro podnicích a o reklamních kampaních na internetovémportálu Google a na sociálních sítích. Praktická část analyzuje současnou marketingovouaktivitu firmy CARMES s.r.o. a hodnotí, zda je udržitelná v tomto rozsahu i dobudoucna. Na základě výsledků výzkumu jsou navrženy změny a kroky do budoucna.
Keywords: marketingová komunikace; Online marketing; cílení zákazníků
Thesis title: Analysis of online marketing strategy in micro enterprise
Author: Strejcová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis looks into analysis of online marketing communication of a Pilsner company that is focused on selling car radios. The research is questioning, if there is any direct connection between the company size and a range of marketing activities. The theoretical part of the thesis consists of literary research providing a survey on online marketing in small or micro companies and also on advertising campaigns on the web portal Google or social media.The practical part is analyzing current marketing activity of CARMES s.r.o company and it is also evaluating, if the company is sustainable to this extent in the future.On the grounds of the survey result there are proposed some changes and steps for the future.
Keywords: customer targeting; online marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2019
Date of submission: 16. 7. 2020
Date of defense: 20. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70931/podrobnosti

Files for download

    Last update: