Marketing on social media with focused on tourism

Thesis title: Marketing na sociálních médiích se zaměřením na cestovní ruch
Author: Hiller, Eduard
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit vhodné využití sociální sítě instagram v odvětví cestovního ruchu. Identifikovat využití instagramu v rámci marketingového mixu a určit vhodné a efektivní způsoby komunikace na této síti. Na základě výzkumu jednotlivých uživatelů a rozhovorů s experty, vyhodnotit dů-ležitost pro spotřebitele a společnosti v odvětví cestovního ruchu. Praktická část práce se zakládá na analýze stávající komunikace vybraných profilů formou obsahové analýzy. V rámci komplexního pojetí, byla zvolena metoda focus group a rozhovoru s experty. Výsledkem této práce je vysvětlení fungování instagramu pro společnosti v oblasti cestovního ruchu. Dále vhodná doporučení k správnému využívání sociální sítě instagram k vytváření přidané hodnoty a podpory pro odvětví cestovního ruchu.
Keywords: sociální sítě; Cestovní ruch; marketingová komunikace; Instagram
Thesis title: Marketing on social media with focused on tourism
Author: Hiller, Eduard
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Závodná, Lucie Sára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the appropriate use of the social network instagram in the tourism industry. Identify the use of instagram in the marketing mix and determine appropriate and effective ways of communication on this network. Based on research by individual users and interviews with experts, evaluate the importance for consumers and companies in the tourism industry. The practical part of the work is based on the analysis of the existing communication of selected profiles in the form of content analysis. Within the comprehensive concept, the method of focus group and interview with experts was chosen. The result of this work is an explanation of the operation of the in-stagram for companies in the field of tourism. Furthermore, appropriate recommendations for the proper use of the social network instagram to create added value and support for the tourism industry.
Keywords: marketing communication; Tourism; socia networks; Instagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2018
Date of submission: 17. 12. 2021
Date of defense: 25. 8. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64932/podrobnosti

Files for download

    Last update: