Influencer marketing in perspective of critical approaches in consumer culture

Thesis title: Influencer marketing v perspektivě kritických přístupů ke spotřební kultuře
Author: Jarošová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje influencer marketingu se zaměřením na platformu YouTube a propagaci kosmetických produktů. Specifika influencer marketingu jsou zkoumána na vybraném vzorku youtuberů a youtuberek, a to s důrazem na to, jak verbálnísložky komunikace reprodukují vybrané aspekty konzumerismu. Cílem práce tak je postihnout, jaký vztah ke spotřebě a spotřebnímu chování, jakou spotřebitelskou identitu youtubeři mají a jakou konstruují u svých fanoušků. Komunikace youtuberů a youtuberek bude analyzována perspektivou kritických přístupů ke spotřební kultuře, např.s ohledem na problematiku hédonické spotřeby.
Keywords: Influencer marketing; YouTube influencer; word-of-mouth marketing; konzumerismus; „tváře“ konzumenta
Thesis title: Influencer marketing in perspective of critical approaches in consumer culture
Author: Jarošová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to characterize beauty influencers on the YouTube platform in terms of their consumer behavior. In the theoretical part of this work, the topics of influencer marketing and consumerism, including the key typology of "faces" of the consumer, will be analyzed. In the empirical part, an interpretive analysis of beauty youtubers will be presented, in the sense of identifying those forms of consumerism that influencers help to construct with their videos.
Keywords: influencer marketing; YouTube influencer; word-of-mouth marketing; consumerism; "faces" of consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 4. 2019
Date of submission: 17. 7. 2020
Date of defense: 17. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69605/podrobnosti

Files for download

    Last update: