Influencer marketing "for social good": Use of influencers by non-profit organizations

Thesis title: Influencer marketing "for social good": Využití influencerů neziskovými organizacemi
Author: Černá, Sára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Komárková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce propojuje aktuální téma influencer marketingu s problematikou ne-státních neziskových organizací. Teoretická část pojednává o základních pojmech neziskového sektoru v České republice a detailně definuje marketing neziskových organizací včetně nových trendů v této oblasti se zaměřením na influencer marketing. Praktická část zkoumá využívání influencerů jako nástroje marketingové komunikace neziskovou organizací Člověk v tísni, přičemž pomocí smíšeného výzkumu představuje průběh spolupráce s vybraným influencerem a vyhodnocuje efektivitu kampaní se zapojením influencerů.
Keywords: influencer marketing for social good; online marketing; nekomerční marketing; influencer marketing pro neziskové organizace
Thesis title: Influencer marketing "for social good": Use of influencers by non-profit organizations
Author: Černá, Sára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Komárková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis connects the current topic of influencer marketing with the persistent issue of non-profit organizations. The theoretical part deals with the basic concepts of the non-profit sector in the Czech Republic and defines in detail the marketing of non-profit organizations, including new trends in this area with the focus on influencer marketing. The practical part examines the use of influencers as a tool of marketing communication by the non-profit organization People in Need (Člověk v tísni). Using mixed research, the thesis presents the cooperation of the non-profit organization with a selected influencer and evaluates the effectiveness of campaigns involving influencers.
Keywords: online marketing; influencer marketing for non-profits; non-commercial marketing; influencer marketing for social good

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2019
Date of submission: 17. 7. 2020
Date of defense: 20. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69061/podrobnosti

Files for download

    Last update: