The goals and reality of gamification in marketing

Thesis title: Cíle a realita gamifikace v marketingu
Author: Krejčová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je prozkoumat způsob užívání věrnostních karet zákazníky a zjistit tak, zda se výsledky plynoucí z užívání věrnostních ka-ret zákazníky shodují s účelem, resp. záměrem firmy, která je vydává. Jinými slovy, má práce zkoumá proces, v němž se původní očekávání a cíle gamifikace v marketingu firem mění v rukách spotřebitelů ve skutečnost. V teoretické části se práce věnuje gamifikaci a jejímu zasazení do marketingu, věrnostním kartám i lidské motivaci. Praktická část vyhodnocuje data získaná ze smíšeného výzku-mu na základě škálového dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. V závěru práce se nachází shrnutí výsledků tohoto smíšeného výzkumu a odpovědi na výzkumné otázky.
Keywords: gamifikace v marketingu; věrnostní karty; věrnostní karty jako gamifikace v marketingu
Thesis title: The goals and reality of gamification in marketing
Author: Krejčová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this bachelor thesis is to examine the way customers use loyalty cards and to find out whether the results resulting from the use of loyalty cards by customers match with the purpose, respectively with the intention of the issuing company. In other words, this bachelor thesis examines the process in which the original expectations and goals of gamification in the marketing of companies turn into the reality in the hands of consumers. The theoretical part deals with gamification and its incorporation into marketing, loyalty cards and human motivation. The practical part evaluates the data obtained from mixed research on the basis of a scale questionnaire and semi-structured interviews. At the end of the work there is a summary of the results of this mixed research and answers to research questions.
Keywords: gamification; gamification in marketing; loyalty cards as gamification; gamification goals; loyalty cards as gamification

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2018
Date of submission: 17. 7. 2020
Date of defense: 20. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67075/podrobnosti

Files for download

    Last update: