Impact of Corporate Social Responsibility Firm Activities on the Product Perception by the Consumer

Thesis title: Vliv CSR aktivit firmy na vnímání produktu spotřebitelem
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat vliv CSR aktivit společnosti na vnímání kvality produktu zákazníky. Práce zjišťuje, jakým způsobem vnímá spotřebitel společenskou odpovědnost. Práce je zaměřena na české spotřebitele/zákazníky. V teoretické části práce jsou definovány hlavní pohledy a oblasti společenské odpovědnost podniků a vnímání CSR spotřebitelem. Důraz je kladen na vztah společenské odpovědnosti a kvality produktu. V rámci výzkumné části práce byly provedeny a vyhodnoceny dva experimenty. Při experimentu byl pozorován halo effect společenské odpovědnosti podniků, protože účastníci dostali jen omezené množství informací o produktu. Experimenty přináší odpovědi na to, zda má CSR vliv na české spotřebitele.
Keywords: CSR; společenská odpovědnost podniků; vnímání spotřebitele; halo effect
Thesis title: Impact of Corporate Social Responsibility Firm Activities on the Product Perception by the Consumer
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze the influence of CSR activities of the company on the perception of product quality by customers. The thesis finds out how the consumer perceives social responsibility. The work is focused on Czech consumers / customers. The theoretical part of the thesis defines the main views and areas of corporate social responsibility and consumer perception of CSR. Emphasis is placed on the relationship between social responsibility and product quality. Within the research part of the work, two experiments were performed and evaluated. A halo effect of corporate social responsibility was observed in the experiment, as participants received only a limited amount of product information. The experiments provide answers to whether CSR has an impact on Czech consumers.
Keywords: CSR; corporate social responsibility; consumer perception; halo effect

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2018
Date of submission: 17. 7. 2020
Date of defense: 20. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65228/podrobnosti

Files for download

    Last update: