The nature of customer satisfaction determinants in retail banking

Thesis title: Povaha determinantů spokojenosti zákazníka v retail bankovnictví
Author: Cingroš, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat povahu determinantů spokojenosti zákazníka v oblasti retailového bankovnictví. Analýza je provedena prostřednictvím Kano modelu. V teoretické části práce jsou představeny metody zkoumání zákaznické spokojenosti včetně Kano modelu a jejich vzájemného porovnání. Dále je zde provedena rešerše determinantů zákaznické spokojenosti v oblasti retailového bankovnictví, které jsou analyzovány v praktické části. V praktické části práce je představena metodika předvýzkumu, který slouží pro určení nejdůležitějších determinantů zákaznické spokojenosti. Dále je představena metodika hlavního výzkumu, který je proveden za pomoci Kano dotazníku. Výstupem hlavního výzkumu je identifikace povahy determinantů zákaznické spokojenosti z hlediska Kano modelu, diskuse nad validitou výsledků a porovnání se současným stavem poznání zkoumané problematiky. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky a nastínění možných směrů dalšího zkoumání.
Keywords: Kano model; Retailové bankovnictví; Spokojenost zákazníka
Thesis title: The nature of customer satisfaction determinants in retail banking
Author: Cingroš, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to analyze the nature of the determinants of customer satisfaction in the field of retail banking. The analysis is performed using the Kano model. The theoretical part of the thesis presents methods for examining customer satisfaction, including the Kano model and their mutual comparison. Furthermore, there is a search on the topic of determinants of customer satisfaction in retail banking, which are analyzed in the practical part. The practical part of the work presents the methodology of pre-research, which is used to determine the most important attributes of customer satisfaction. Furthermore, the methodology of the main research is presented, which is carried out with the help of the Kano questionnaire. The output of the main research is the identification of the nature of the determinants of customer satisfaction in terms of the Kano model, a discussion of the validity of the results and a comparison with the current state of knowledge of the researched problematics. In the end, the achieved results are summarized and the possible directions of further research are outlined.
Keywords: Customer satisfaction; Kano model; Retail banking

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2017
Date of submission: 18. 7. 2020
Date of defense: 26. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62127/podrobnosti

Files for download

    Last update: