Implementation of e-shop and his role for development of a small company

Thesis title: Zavedení elektronického obchodu a jeho význam pro rozvoj malé firmy
Author: Kotschwar, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hartman, Ladislav
Opponents: Procházka, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje problematice založení elektronického obchodu. První část práce tvoří teoretická východiska, samostatné kapitoly jsou věnovány úvodu do problematiky elektronického obchodování, vzniku a vývoji elektronických obchodů, výhodám a nevýhodám těchto aktivit, marketingu a bezpečnosti. Praktická část této práce je věnována analýze elektronického prostředí a aplikaci teoretických východisek při zavedení elektronického obchodu. Součástí praktické části je vlastní průzkum veřejnosti a navržení postupů marketingových, technických a technologických. V závěru je provedeno zhodnocení ekonomických dopadů na podnikání malé firmy.
Keywords: Internetové obchodování; vlastní průzkum veřejnosti; analýza elektronického prostředí; informační technologie; založení elektronického obchodu
Thesis title: Implementation of e-shop and his role for development of a small company
Author: Kotschwar, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hartman, Ladislav
Opponents: Procházka, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Graduation theses attends to the problems of the floatation of an e-commerce. The forepart of the work creates theoretical solution, the individual chapters are attended to the introduction of the problems of an e-commerce, floatation and the development of an e-commerce, the advantages and the disadvantages of these activities, marketing and security. The practical part of this work attends to the analyse of electronic background and the aplication of theoretical solutions while the implementation of e-commerce. The part of the practical part is the personal research of public and the proposition of marketing, technical and technological processes. At the close is implemented the valuation of economical impacts on the business of a small firm.
Keywords: personal research of public; analyse of electronic background; IT (information technology); floatation of e-commerce; E-commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2008
Date of submission: 25. 8. 2008
Date of defense: 10. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13677/podrobnosti

Files for download

    Last update: