Digital technologies in education at secondary schools of economics
Thesis title: | Digitální technologie ve vzdělávání na středních školách ekonomického zaměření |
---|---|
Author: | Junková, Anna |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá digitálními technologiemi ve vzdělávání, konkrétně je zaměřena na učitele a žáky středních škol ekonomického zaměření. Cílem práce je zjistit aktuální úroveň digitální gramotnosti a digitálních kompetencí právě u těchto učitelů. Pomocí kvantitativní metody, konkrétně dotazníkového šetření byla tato úroveň zjištěna a bylo potvrzeno, že není příliš vysoká. Kvalitativní výzkum zkoumal reakce učitelů na distanční výuku zaviněnou korona virovou pandemií v souvislosti s digitálními technologiemi ve výuce. V závěru práce jsou doporučení, jak na zjištěnou realitu lze reagovat a jak by se dala situace na středních školách ekonomického zaměření v rámci digitálních technologií zlepšit. |
Keywords: | Klíčové kompetence; Digitální kompetence; Digitální gramotnost; Digitální technologie; Inovativní vyučování |
Thesis title: | Digital technologies in education at secondary schools of economics |
---|---|
Author: | Junková, Anna |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis deals with digital technologies in education, specifically it is focused on teachers and students of secondary schools of economics. The aim of the thesis is to determine the current level of digital literacy and digital competencies of these teachers. Using a quantitative method, namely a questionnaire survey, this level was determined and it was confirmed that it is not very high. Qualitative research has examined teachers' responses to distance learning caused by the corona virus pandemic in connection with digital technologies in teaching. At the end of the thesis are recommendations on how to respond to the identified reality and how the situation at secondary schools of economic orientation in the field of digital technologies could be improved. |
Keywords: | Digital competence; Digital literacy; Digital technology; Innovative teaching; Key competencies |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 12. 9. 2019 |
---|---|
Date of submission: | 2. 8. 2020 |
Date of defense: | 8. 1. 2021 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/70443/podrobnosti |