The impact of corporate social responsibility on brand image

Thesis title: The impact of corporate social responsibility on brand image
Author: Kose, Dilara
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: English
Abstract:
Social responsibility activities of corporates have been increasing along with changing competition and consumer demand in the new world. Consumers start considering and giving importance to those brands that are socially responsible. Therefore, companies incorporate with corporate social responsibility (CSR) projects by considering the interest of its employees, society and environment. The aim of this study is to analyze the impacts of corporate social responsibility activities on brand image in Turkish market and give recommendation for better activities. In order to make better analyze, researches were made in addition to literature review. Questionnaire and expert interview were used as the research methods. In the questionnaire, GSM operators were used to determine and compare with other factors along with social responsibility to evaluate the level of importance of CSR on brand image and brand awareness, important social responsibility factors in Turkey and the relationship between CSR activities and purchasing decisions.With the findings of research, conclusion and recommendations were made on the impact of social responsibility activities on brand impact, brand awareness, reputation of the brand and possible brand loyalty.The research has been resulted as there is a positive impact of CSR on brand image and awareness. However, there was not a clear indication of CSR activities on purchasing decisions.
Keywords: Social Responsibility; Brand Image; Brand Awareness; GSM Operators
Thesis title: The Impact of Corporate Social Responsibility on Brand Image
Author: Kose, Dilara
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: English
Abstract:
Společenská odpovědnost firem je na vzrůstu díky narůstající konkurenci na a poptávce na dnešním trhu. Zákazníci začínají více zvažovat a upřednostňují značky, které jsou zodpovědné k okolí. Firmy mají silně zakomponovanou společenskou zodpovědnost ve svých projektech a berou v potaz zájmy svých zaměstnanců, společnosti a životnímu prostředí. Cílem této práce je analyzovat důsledky společenské odpovědnosti firem na jejich image na tureckém trhu a navrhnout doporučení pro zlepšení aktivit. Za účelem lepší analýzy byly provedeny kromě rešerše literatury také výzkumy. Jako metody výzkumu byly použity dotazník a odborný rozhovor. V dotazníku byli použití operátoři GSM k určení a porovnání s dalšími faktory spolu se sociální odpovědností k vyhodnocení úrovně důležitosti CSR pro image značky a povědomí o značce, důležitých faktorů sociální odpovědnosti v Turecku a vztahu mezi aktivitami CSR a nákupními rozhodnutími. Na základě výsledků výzkumu byly učiněny závěry a doporučení týkající se dopadu činností v oblasti sociální odpovědnosti a dopad na značku, povědomí o značce, pověst značky a možné věrnosti k značce. Výsledkem výzkumu byl pozitivního dopadu CSR na image značky a povědomí. Nebyly však jasně uvedeny aktivity CSR týkající se nákupních rozhodnutí.
Keywords: Společenská odpovědnost; image značky; povědomí o značce; GSM operátoři

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2019
Date of submission: 2. 8. 2020
Date of defense: 27. 8. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69631/podrobnosti

Files for download

    Last update: