Tato diplomová práce se zabývá významem úmyslů a úlohouinformací v rozhodování lidí. Teoretická část představuje různé modelysociálních preferencí a jejich možné nedostatky, spolu s důsledky v reálném světě. Nastiňuje také možnou roli složitosti hry při rozhodování.Data použitá pro analýzu se sbírají laboratorním experimentem s použitím within-subject designu. Experiment sleduje myšlenku designu, kterýpoprvé navrhl Charness a Levine (2007). Zavádí stochastický faktor dohry gift-exchange a umožňu... show full abstractTato diplomová práce se zabývá významem úmyslů a úlohouinformací v rozhodování lidí. Teoretická část představuje různé modelysociálních preferencí a jejich možné nedostatky, spolu s důsledky v reálném světě. Nastiňuje také možnou roli složitosti hry při rozhodování.Data použitá pro analýzu se sbírají laboratorním experimentem s použitím within-subject designu. Experiment sleduje myšlenku designu, kterýpoprvé navrhl Charness a Levine (2007). Zavádí stochastický faktor dohry gift-exchange a umožňuje tak dosáhnout uzlu se stejnou výplatoudvěma různými cestami. To umožňuje izolovat účinek úmyslů a porovnatúrovně úsilí pracovníků. Zjistil jsem, že pracovníci reagují pozitivně, kdyžje jejich mzda výsledkem vysoké mzdy a špatných podmínek, ale jsouochotni firmu potrestat v případě nízké mzdy a příznivých podmínek.Tyto výsledky naznačují, že modely založené na sociálních preferencích,které zohledňují pouze distribuční obavy, nemusí být schopny vysvětlitrozdíly v intenzitě úsilí, a takzvané intention based modely proto mohoubýt vhodnější pro popis rozhodování v různých ekonomických hrách.Rovněž prezentuji smíšené výsledky týkající se vlivu složitosti herníhoprostředí na výběr úsilí pracovníků. |