Evaluation of customer satisfaction in the context of Customer Journey

Thesis title: Hodnocení spokojenosti zákazníka v kontextu Customer Journey
Author: Neuman, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Nádvorníková, Michala
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce hodnotí spokojenost zákazníka v kontextu průběhu zákaznické cesty v bodech dotyku mezi zákazníkem a agenturou. Cílem práce je zjistit a kvantifikovat celkovou spokojenost zákazníka se službami agentury nejen ve významu souhrnné spokojenosti, ale odhalit a kvantifikovat spokojenost různých segmentů zákazníků v jednotlivých bodech zákaznické cesty. Pro dosažení cíle je využito kvalitativního výzkumu formou individuálních hloubkových rozhovorů pro identifikaci Referenční zákaznické cesty a následně kvantitativního výzkumu formou ankety zjišťující zákazníkovu spokojenost v jednotlivých bodech dotyku. Závěry práce identifikují 7 bodů dotyku a spíše klesající, přesto stále vysokou spokojenost v rámci průběhu celé zákaznické cesty.
Keywords: body dotyku; referenční zákaznická cesta; věrnost zákazníka; zákaznická cesta; spokojenost zákazníka
Thesis title: Evaluation of customer satisfaction in the context of Customer Journey
Author: Neuman, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Nádvorníková, Michala
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master’s Thesis evaluates customer satisfaction in the context of Customer Journey in the touch points between the customer and an agency. The goal is to find out and quantify customer satisfaction with services of the agency not only in the meaning of overall satisfaction, but also to unfold and quantify satisfaction of different customer segments in different touch points of the Customer Journey. Both qualitative research in the form of the individual interviews to identify the Reference Customer Journey and quantitative research in the form of survey of customer satisfaction in the touch points are carried out to fulfil the goal of this thesis. 7 touch points and rather declining but still high customer satisfaction in the context of the whole Customer Journey had been found out.
Keywords: Customer Journey; reference Customer Journey; customer satisfaction; touch points; customer loyalty

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2019
Date of submission: 22. 8. 2020
Date of defense: 10. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71651/podrobnosti

Files for download

    Last update: