The relationship of the “Z“ generation to the intangible cultural heritage

Thesis title: Vztah generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví
Author: Košatková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Lindner, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vztahem generace “Z” k nehmotnému kulturnímu dědictví a znalostmi o tomto dědictví. V teoretické části je vymezeno a definováno dělení generací, pojem kulturní dědictví a problémy a východiska nehmotného kulturního dědictví České republiky, včetně jeho účasti ve vzdělávání. Praktická část je rozdělena na dvě dílčí části. První část interpretuje a zhodnocuje výsledky dotazníkového šetření provedeného kvantitativní metodou, který byl proveden pro účely této práce. Druhá část navazuje na informace získané z dotazníkového výzkumu a představuje praktický návrh řešení, jak nehmotné kulturní dědictví zařadit v širším rozsahu do výuky na základních školách.
Keywords: Generace; mládež; vzdělávání; kulturní dědictví; nehmotné kulturní dědictví; lidová kultura; UNESCO
Thesis title: The relationship of the “Z“ generation to the intangible cultural heritage
Author: Košatková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zelený, Martin
Opponents: Lindner, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on the relationship of the "Z" generation to the intangible cultural heritage and knowledge about this heritage. The theoretical part of this thesis defines the term "generation" and its divisions, the concept of cultural heritage including the problems and solutions of intangible cultural heritage of the Czech republic and its participation in education. The practical part is devided into two separated parts. The first part interprets and evaluates the results of quantitative questionnaire conducted for the purposes of this thesis. The second part follows the results of the questionnaire and presents a practical proposal how to include wider range of the intangible cultural heritage into education at primary schools.
Keywords: youth; education; cultural heritage; intangible cultural heritage; Generation; folk culture; UNESCO

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2020
Date of submission: 24. 8. 2020
Date of defense: 14. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73805/podrobnosti

Files for download

    Last update: