Proposal of marketing strategy for brand VINTAGE by Comtessa

Thesis title: Návrh marketingové strategie značky VINTAGE by Comtessa
Author: Djukič, Irina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení komplexní marketingového strategie se zaměřením na prvek komunikace pro oděvní prodejnu VINTAGE by Comtessa. Teoretická část představuje úvod do problematiky v rychloobrátkové módě a popisuje metody využité v praktické části. Praktická část počínaje analýzou vnějšího prostředí nové prodejny VINTAGE by Comtessa, pokračuje detailní analýzou STP modelu, která vychází z dat získaných dotazníkovým šetřením a je uzavřena analýzou marketingového mixu vycházející z interních dat poskytnutých společností Comtessa. Na základě daných informací byla navržena komplexní marketingová strategie, která bude schopna generovat společnosti kladný zisk do 5 měsíců od jejího využití.
Keywords: STP model; analýza marketingového mixu; marketingová strategie; VINTAGE by Comtessa
Thesis title: Proposal of marketing strategy for brand VINTAGE by Comtessa
Author: Djukič, Irina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Špaček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis aims to develop complex marketing strategy with focus on the communication mix for the new fashion store VINTAGE by Comtessa. The theoretical part involves the introduction to the global fast-fashion issue as well as it describes in depth methods used in the practical part. The practical part describes the marketing situational analysis and the STP model based on a realized survey. Following analysis of marketing mix was formed on the internal data of Comtessa company. Considering all the information, the complex marketing strategy with the aim of generating positive profit within 5 months was proposed.
Keywords: STP model; analysis of marketing mix; marketing strategy; VINTAGE by Comtessa

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2020
Date of submission: 25. 8. 2020
Date of defense: 9. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73523/podrobnosti

Files for download

    Last update: