Event marketing strategy as part of a marketing mix

Thesis title: Event marketingová strategie jako součást marketingového mixu
Author: Čajkovičová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kovaříčková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím event marketingových aktivit v marketingovém mixu firmy, jejich plánováním a vyhodnocováním. Cílem práce je na příkladu konkrétního eventu společnosti Philip Morris ukázat plánování a evaluaci v reálné firmě a zjistit, jak tyto aktivity vnímají samotní účastníci. První část práce vychází z odborné literatury, která se zabývá problematikou event marketingu, plánováním a vyhodnocováním eventů. Druhá část práce vychází zejména z interních zdrojů společnosti Philip Morris doplněných hloubkovým rozhovorem se zaměstnancem firmy a dotazníkovým šetřením. Daný event tedy analyzuje jak z pohledu organizátora, tak i z pohledu návštěvníka dané události, a na základě zjištění z analýz poté navrhuje možnosti zlepšení pro další eventy. Díky dotazníkovému šetření bylo možné potvrdit, že event marketing může být kvalitním nástrojem budování dobrého jména značky a zlepšování vztahů se zákazníky.
Keywords: event marketing; plánování eventu; hodnocení eventu; marketingový mix
Thesis title: Event marketing strategy as part of a marketing mix
Author: Čajkovičová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kovaříčková, Aneta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master‘s thesis deals with the use of event marketing activities in the marketing mix of the company, their planning and evaluation. The aim of the thesis is to describe planning and evaluation of a specific event on the example of Philip Morris and also to find out how visitors perceive these activities. The first part of the work is based on available academic literature that deals with the event marketing, event planning and event evaluation. The second part of the thesis is based mainly on internal resources of Philip Morris, supported by an interview with a company employee and a questionnaire survey. The given event is therefore analyzed both from the point of view of the organizer and also from the point of view of the visitor. Based on the findings, the thesis then suggests opportunities for improvement for other events. Based on the questionnaire survey, it was possible to confirm that event marketing can be an effective tool for building brand equity and improve relationship with customers.
Keywords: marketing mix; event planning; event evaluation; event marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2019
Date of submission: 26. 8. 2020
Date of defense: 10. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72633/podrobnosti

Files for download

    Last update: